Национален институт за образование и приобщаващи политики (НИОПП) е собственост на НАРУ и чрез него Асоциацията провежда обучения и квалификации в сферата на образованието и приобщаването на деца и ученици със специални образовтелни потребности. Институтът е сертифициран по ISO 9001, като прилаганата система за качество отговаря на всички европейски и международни изисквания. Институтът осигурява кредити спрямо изискванията на Министерство на образованието и науката.
НАРУ твърдо счита, че за развитието на по-качествено приобщаване и интеграция в детските градини и училища е необходима качествена квалификация на всички имащи отношение по този процес.
Поради тази причина, чрез НИОПП, Асоциацията предлага разнообразни квалификационни програми, както за своите членове, така и за общообразователни и специални учители, директори, родители, социални работници,психолози, логопеди, терапевти и др.
НАРУ и НИОПП са в партньорство както с български, така и с европейски водещи организации за обучение в сферата на приобщаването и интеграцията.
Отворени програми за текуща квалификация:
-
Приобщаваща класна стая – как да го постигнем;
-
Приобщаващо образование и работа в екип;
-
Терапевтични програми в ресурсното подпомагане;
-
Организация на приобщаваща среда в общообразователния клас;
-
Въведение в сензорната интеграция. Теория и практика;
-
Приобщаване и слухово-речево развитие на децата и учениците със специални образователни потребности;
-
Стратегии за приобщаване на ученици със специални образователни потребности в общообразователна среда чрез използване на интерактивни методи и средства за преподаване;
-
Децата на новото време – характеристики, специфика на работата с тях;
-
Заучаване на мотивацията за учене;
-
Работа в мултикултурна среда;
-
Работа с хиперактивни деца с нарушена концентрация на внимание;
-
Развиване на емоционална интелигентност у деца и учители;
-
Комуникативни умения-копинг стратегии и синхронизиране с децата;
-
Диагностични възможности на детската рисунка;
-
Подходи за адаптиране на средата и дейността с цел намаляване бариерите ограничаващи участието на децата със специални образователни потребности в контекста на приобщаващото образованиие;
-
Организация на допълнителна подкрепа за личностно развитие в училищата и детските градини ;
-
Особености в оценяването и работата с деца и ученици с множество увреждания;
-
Използване на помощни средства в предучилищното и училищното образование за развиване на фина моторика и графомоторни умения за деца и ученици със затрудения и специални образователни потребности;
-
Допълнителна подкрепа за личностно развитие: как да я организираме?
-
Управление на училищното приобщаване;
-
Базови компетенции за посрещане на специалните образователни потребности от учителите;
-
Социална работа в училище: подкрепа за децата в риск;
-
Нормативна рамка на приобщаващото образование;
-
Подготовка и изпълнение на общински и областни стратегии за подкрепа на личностното развитие според Закона за предучилищно и училищно образование
Обученията ни са предназначени за:
- учители
- държавни експерти от РУО и общинските администрации
- ресурсни учители
- психолози
- логопеди
- слухово - речеви рехабилитатори
- ерготерапевти
- директори на училища
- общообразователни специалисти
- родители на деца със специални образователни потребности
- студенти от педагогическите специалности
__________________________________________
За да поръчате обучение, моля свържете се с Национален институт за образование и приобщаващи политики на email: niopp@abv.bg