публикувано на :
- Г-жо Пени, бяхте наградена за приноси в столичното образование,какви според вас са заслугите Ви?
- Здравейте! Първо искам да благодаря на всички за признанието и наградата! За мен е огромна чест и най-вече отговорност.Според мен заслугите ми са предимно свързани с работата ми като ресурсен учител. Успях да изградя добри и ползотворни взаимоотношения с децата, родителите им и учителите с които работихме в екип. В две учебни заведения в които работих бях първият им ресурсен учител. В началото не беше лесно, но се получи и то много добре. Заедно с колегите от училищата и Ресурсен център постигнахме успех в подпомагането на децата със специални образователни потребности. Мисля, че това е най-важното нещо което направих.
- Разкажете ни за работата си в Ресурсен център-София - град?
- Започнах да работя в Ресурсния център през март 2009 г., като ресурсен учител. Работих при 67 ОУ „Васил Друмев“, 39 СОУ „Петър Динеков“, 14 ОДЗ „Карлсон“ и 10 СОУ „Теодор Траянов“. През 2014-2015 учебна година бях преназначена на длъжността логопед и координатор на Район Изток. Като логопед извършвам диагностична и консултативна дейност в 25 учебни заведения, а координационната ми дейност е свързана предимно с оказването на методическа подкрепа на специалистите от Район Изток, консултации с родителите на деца със специални образователни потребности, срещи с директори на учебните заведения и провеждане на информационни семинари.
- Вие сте логопед, била сте и ресурсен учител. В какво точно се изразява екипната работа в приобщаващото образование?
- Според мен екипната работа в приобщаващото образование се изразява във формулирането и стремежа на всеки един член на екипа да постигне една обща цел, чрез добре подбрани и анализирани методи и средства за работа на всеки член на екипа, подходящи и отговарящи на възможностите, потребностите за развитие на всяко едно дете.
- Имаме ли готовност според вас за преминаване към приобщаващо образование в нашата страна от следващата учебна година?
- Ще е много смело от моя страна да кажа, че имаме пълна готовност за преминаването към приобщаващото образование от нова учебна година, но основните неща са направени. В процеса със сигурност ще се усъвършенстват.
- Какви са бъдещите Ви професионални и лични планове?
- И в професионален и в личен план приобщаващото образование за мен е голямо предизвикателство. Синът ми от следващата учебна година ще е ученик в 5 клас, а дъщеря ми ще е първокласничка. Готова съм да посрещна първоначалните организационни трудности, които вярвам, че задължително ще ни доведат след известно време и усилена работа към успешна образователна система.
- Какво ще пожелаете на членовете на НАРУ?
- Първо бих искала, да благодаря на всичките колеги за отлично свършена работа през тази учебна година, за мен е удоволствие да съм част от екипа и да Ви пожелая най-вече здраве, вдъхновение и успех, а както каза Колин Пауъл: „Успехът е резултат от усъвършенстване, усилена работа, взимане на поука от неуспеха, лоялност и постоянство.“ Благодаря Ви!
Александър Кръстев е доктор по психология. Работи като консултант и обучител на
Национална асоциация на ресурсните учители организира информационен семинар на
публикувана от Паула на 04.07.2016
Здравейте :) Предлагам следните услуги: /Снемане на логопедичен статус/ Логопедичният статус под формата на чек лист се...